UWAGA !!!
Dobra wiadomość dla właścicieli pojazdów
Rząd pracuje nad projektem „specustawy", który do 180 dni wydłuża termin na zarejestrowanie pojazdu, zgłoszenia jego zbycia lub nabycia.
Dnia 17 marca 2020 r. Ministerstwo Infrastruktury poinformowało samorządy, że w związku z nadzwyczajną sytuacją dotyczącą konieczności podjęcia wszelkich działań mających na celu zapobieganie COVID-19, rząd zaproponował wprowadzenie specustawą przepisów epizodycznych związanych z ustawą Prawo o ruchu drogowym i przepisami dotyczącymi nakładania kar na właścicieli pojazdów.
Z ulgowych przepisów będzie można skorzystać do końca roku.
Z uwagi na panującą w kraju sytuację epidemiczną wielu mieszkańców z obawy o swoje zdrowie i zgodnie z zaleceniami służb sanitarnych rezygnuje z załatwiania spraw urzędowych. Proponowane udogodnienia mają na celu rozwiązanie problemu osób, które oczekują na zarejestrowanie pojazdów a także samych urzędników, którzy są narażeni na ryzyko zarażenia wirusem.
Przypominamy, że Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg Publicznych Starostwa Powiatowego w Ostrowi Mazowieckiej pracuje i obsługuje klientów, jednak z kilkoma ograniczeniami. Obecnie przyjmowane są wnioski o rejestrację pojazdów nowych, sprowadzonych z zagranicy oraz inne pilne przypadki.
Chęć odwiedzenia Wydziału Komunikacji należy zgłosić telefonicznie bądź mailowo. Po uzgodnieniu z pracownikami wizyta zostanie tak przygotowana by zapewnić bezpieczeństwo zarówno interesantom jak i obsługującym ich pracownikom oraz by do minimum ograniczyć ryzyko przebywania w kolejkach i większych grupach osób załatwiających sprawy w wydziale. Zgłoszenia zbycia i nabycia pojazdów oraz inne wnioski w sprawie pojazdów można składać za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub drogą elektroniczną (platforma e-PUAP ).