W dniu 18 marca uczennice z Zespołu Publicznych Placówek Oświatowych w Broku Helena Figat i Aleksandra Borowa wzięły udział w eliminacjach powiatowych Konkursu Recytatorskiego "Warszawska Syrenka". W kategorii klas I-III Helena Figat zajęła I miejsce i będzie reprezentowała naszą szkołę w eliminacjach wojewódzkich. Natomiast w kategorii klas IV- VI Aleksandra Borowa zajęła III miejsce. Uczennicami opiekowała się Pani Małgorzata Sztandera. Gratulujemy!
]]>Załącznik Nr 1 do zarządzenia
Nr 15/2024 Burmistrza Gminy Brok
z dnia 15 marca 2024 r.
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze inspektor- ekodoradca w Urzedzie Gminy Brok
Burmistrz Gminy Brok ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko urzędnicze inspektor- ekodoradca w Urzędzie Gminy Brok.
1. Stanowisko pracy: inspektor - ekodoradca
Urząd Gminy Brok, Pl. Kościelny 6, 07-306 Brok.
2. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem:
Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie, (o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nie posiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z art. 11 ust.2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
2) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
3) kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na proponowanym stanowisku,
4) kandydat nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
5) wykształcenie wyższe na preferowanym kierunku : ochrona środowiska, inzynieria środowiska, energetyka, OZE, budownictwo, chemia, fizyka, administracja.
6) staż pracy: co najmniej 3-letni staż pracy w przypadku posiadania wykształcenia wyższego.
7) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na niniejszym stanowisku,
8) nieposzlakowana opinia,
9) bardzo dobra znajomość obsługi komputera i programów biurowych.
10) prawo jazdy kat. B
11) Znajomość następujących przepisów: Program Ochrony Powietrza dla województwa mazowieckiego, Plan działań krótkoterminowych dla strefy mazowieckiej, uchwały antysmogowej, ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o oocenach oddziaływania na środowisko, ustawy o odnawialnych źródłach energii, ustawy prawo budowlane, ustawy prawo energetyczne, ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków, ustawy o odpadach, ustawy o ochronie przyrody, ustawy o samorządzie gminnym.
Wymagania dodatkowe:
1) bardzo dobra znajomość:
a) ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
b) ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy.
c) Instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
d) oraz innych regulacji prawnych w zakresie struktury i funkcjonowania administracji samorządowej.
2) Znajomość i umiejętność właściwej interpretacji oraz stosowania przepisów prawnych dotyczących wykonywania zadań na oferowanym stanowisku.
3) Umiejętność radzenia sobie ze stresem i sytuacjami konfliktowym.
4) Umiejętność współpracy z ludźmi.
5) Wysoka kultura osobista.
6) Obowiązkowość, rzetelność, systematyczność i dokładność.
7) Doświadczenie w pracy w zakresie ochrony środowiska.
8) Znajomość sytuacji środowiskowej i energetycznej oraz stanu jakości powietrza w Polsce.
9) Znajomośc trendów na rynku energetycznym i budowlanym, w tym źródeł ciepła oraz materiałów budowlanych.
10) Doświadczenie w pracy z trudnym klientem.
11) Doświadczenie w pracy w urzedzie oraz znajomość organizacji samorządu terytorialnego.
12) Umiejętność prowadzenia spotkań i wystąpień publicznych.
13) Myślenie analityczne i kreatywność.
3. Zakres zadań wykonywanych na zajmowanym stanowisku:
1. Wykonywanie zadań wskazanych dla ekodoradcy w projekcie realizowanym przez Gminę na podstawie umowy partnerskiej nr B/UMWM-UF/UM/PZ/2/2024 w sprawie współpracy przy realizacji projektu pod nazwą „Mazowsze bez smogu”, w tym w szczególności:
1) obsługa systemów wytworzonych przez Województwo Mazowieckie w ramach ww. projektu;
2) monitorowanie stanu realizacji założeń Programu ochrony powietrza i Planu działań krótkoterminowych;
3) prowadzenie sprawozdawczości z realizacji Programu ochrony powietrza i Planu działań krótkoterminowych (za pośrednictwem internetowej platformy sprawozdawczej Województwa Mazowieckiego lub innego dedykowanego serwisu);
4) monitorowanie stanu inwentaryzacji źródeł ciepła oraz bieżąca aktualizacja bazy danych;
5) wykonanie i późniejsza aktualizacja analizy/diagnozy ubóstwa energetycznego mieszkańców gminy, w tym na podstawie istniejących danych i rejestrów;
6) utworzenie bazy danych dot. ubóstwa energetycznego w gminie;
7) opracowanie i późniejszy nadzór nad wdrażaniem strategii służącej poprawie jakości powietrza oraz monitorowanie realizacji uchwał i strategii lokalnych w zakresie ochrony powietrza oraz w razie potrzeby ich ponowna aktualizacja i integracja;
8) wsparcie w pozyskiwaniu zewnętrznego wsparcia finansowego dla gminy na realizację zidentyfikowanych potrzeb w zakresie inwestycji i działań ograniczających emisję zanieczyszczeń, podnoszących efektywność energetyczną i budujących świadomość społeczną w tym zakresie (wyszukanie instrumentów wsparcia, pomoc merytoryczna w wypełnieniu wniosku o dofinansowanie, wsparcie merytoryczne realizacji projektu);
9) wykonanie i aktualizacja analiz, badań dotyczących potrzeb edukacyjnych mieszkańców gminy, w tym zidentyfikowanie grup wymagających szczególnego wsparcia oraz opracowanie i wdrożenie scenariusza planowanych do przeprowadzenia działań edukacyjnych;
10) opracowanie i dystrybucja materiałów informacyjno-edukacyjnych dot. ochrony powietrza;
11) organizacja wydarzeń, szkoleń, spotkań, pokazów w zakresie ochrony powietrza skierowanych w szczególności do grup wymagających szczególnego wsparcia oraz do ogółu społeczeństwa;
12) organizacja spotkań z grupami opiniotwórczymi tj. przedsiębiorcami, lekarzami, księżmi, nauczycielami, OSP, Lokalnymi Grupami Działania, organizacjami pozarządowymi, instytucjami publicznymi działającymi w obszarze ochrony powietrza/środowiska;
13) przeprowadzanie akcji informacyjnych o wymaganiach uchwały antysmogowej dla Mazowsza oraz dostępnych formach dofinansowania do wymiany kotłów;
14) udział w kontrolach palenisk oraz czynna współpraca w tym zakresie z uprawnionymi urzędnikami gminy i policją;
15) zlecanie badania próbek popiołu do akredytowanego laboratorium w celu wykrycia spalania najgorszej jakości paliw i odpadów;
16) doradztwo mieszkańcom w zakresie wymiany źródła ogrzewania i termomodernizacji oraz pomoc w pozyskaniu dofinansowania;
17) wsparcie działań zmierzających ku zwiększeniu oszczędności zużycia energii w gospodarstwach domowych dotkniętych ubóstwem energetycznym, w szczególności poprzez:
a) wizyty w domach i mieszkaniach osób ubogich energetycznie, w tym m.in. u osób, które są pod opieką OPS;
b) analizę zużycia energii w mieszkaniu oraz możliwości jej zmniejszenia;
c) analizę potrzeb w zakresie działań inwestycyjnych (wymiana okien, termomodernizacja, energooszczędne AGD) i poszukiwanie źródeł wsparcia dla sfinansowania tych działań;
d) propagowanie zmiany nawyków;
e) zapewnienie dostępu do informacji nt. możliwości poradzenia sobie z problemem.
2. Stała współpraca z pozostałymi pracownikami Urzędu Gminy, instytucjami zewnętrznymi i organami kontroli w zakresie działań wskazanych w pkt. 1.
4. 4. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
1) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
2) CV,
3) list motywacyjny,
4) kopia dokumentów potwierdzających wykształcenie,
5) kopie świadectw pracy, ewentualnie dokumentów potwierdzających aktualne zatrudnienie,
6) oświadczenia kandydata - własnoręcznie podpisane:
a) o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
b) o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia na stanowisku inspektor-ekodoradca
c) o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
d) stwierdzające, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
e) o nieposzlakowanej opinii,
7) zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik do ogłoszenia.
Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych jest zobowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
5. Informacja o warunkach pracy i wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce:
1) wymiar czasu pracy: pełny etat,
2) miejsce pracy: Urząd Gminy Brok, pl. Kościelny 6, 07-306 Brok,
3) praca administracyjno-biurowa przy komputerze powyżej 6 godzin dziennie,
4) wynagrodzenie zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych oraz Regulaminem wynagradzania pracowników zatrudnionych w Urzędzie Gminy Brok,
5) w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Brok w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był wyższy niż 6%.
6. Miejsce i termin złożenia dokumentów.
1) Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w sekretariacie Urzędu lub pocztą na adres: Urząd Gminy Brok Pl. Kościelny 6, 07-306 Brok, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 25 marca 2024 r. w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem oraz adresem do korespondencji i numerem telefonu kandydata, z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze inspektor- ekodoradca w Urzędzie Gminy Brok”.
2) Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po upływie wyżej wymienionego terminu nie będą rozpatrywane i zostaną odesłane w nienaruszonej kopercie na adres zwrotny.
3) Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną telefonicznie powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
4) O rozstrzygnięciach postępowania konkursowego aplikantów powiadamia się telefonicznie lub drogą pocztową.
5) Dokumenty osób, które nie spełniły wymagań formalnych określonych w ogłoszeniu zostaną odesłane listem poleconym lub mogą być odebrane osobiście.
6) Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób, po okresie 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru, zostaną odesłane listem poleconym lub mogą być odebrane osobiście.
7) Informacja o wynikach konkursu będzie umieszczona na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.
Bliższe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (29) 74-57-554
Burmistrz Gminy
/Marek Młyński/
]]>Mazowiecki Ośrodek Doradztwa Rolniczego – Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego w Ostrowi Mazowieckiej zapraszamy na szkolenie z zakresu Płatności bezpośrednie 2024, które odbędzie się w dniu 26 marca 2024 r. o godzinie 10.00 w Urzędzie Gminy w Broku Pl. Kościelny 6.
]]>W dniu 8 marca br. Burmistrz Gminy Brok Pan Marek Młyński podpisał umowę z firmą STAN-KOP GOŁASZEWSKI sp. j., Kołaków 43, 05-254 Kuligów, której przedmiotem jest wykonanie robót budowlanych przebudowy skrzyżowania dróg gminnych ul. Głębokiej i Jana Pawła II w Broku. Koszt całkowity inwestycji wynosi 567 918,80 zł. Gmina pozyskała dotację z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w wysokości 70 % kosztów kwalifikowanych. Planowany termin wykonania inwestycji wynosi 4 miesiące od dnia podpisania umowy z Wykonawcą. Prace budowlane zostaną rozpoczęte w kwietniu br. Przepraszamy za wszelkie tymczasowe utrudnienia związane z prowadzeniem robót.
]]>W dniu 7 marca 2024 r. Burmistrz Gminy Brok Pan Marek Młyński podpisał umowy dot. pomocy finansowej udzielonej Gminie Brok ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego.
Gmina Brok po raz kolejny pozyskała środki finansowe od Marszałka Województwa Mazowieckiego na zadania własne z zakresu ochrony przeciwpożarowej z programu „MAZOWIECKIE STRAŻNICE OSP”. W 2024 wykonany zostanie remont pomieszczeń, w którym mieści się sala szkoleniowa dla druhów OSP. Kwota przyznanej pomocy wynosi 40.000,00 zł. Dofinansowanie planowanego zadania pokryje 100 % kosztów kwalifikowanych. Gmina Brok otrzymała również dotację w wysokości 7.000,00 zł na zakup środków ochrony indywidualnej strażaków tj. ubrań specjalnych. W roku bieżącym planowany jest zakup kolejnych dwóch kompletów odzieży wykorzystywanej podczas działań ratowniczo - gaśniczych.
W ramach programu „Mazowsze dla lokalnych centrów integracyjnych 2024„ Gminie Brok przyznano środki na dofinansowanie zadania pn. „Remont świetlicy wiejskiej przy ul. Czuraj w Broku”, na prace modernizacyjne w pomieszczeniu przeznaczonym na kuchnię. Zakres prac obejmie wykonanie instalacji wodno – kanalizacyjnej, elektrycznej i oświetleniowej, ocieplenie pomieszczenia, wykonanie okładzin ścian, tynków oraz posadzki, położenie płytek oraz stolarkę drzwiową. Inwestycja obejmie wykonanie zabudowy kuchennej wraz z zakupem i montażem niezbędnego wyposażenia AGD. Dofinansowanie w kwocie 80.000,00 zł stanowi 80 % wartości kosztów kwalifikowanych.
Na realizację zadania dofinansowanego w ramach Mazowieckiego Instrumentu Wsparcia Adaptacji do Zmian Klimatu – Mazowsze dla klimatu 2024 pn. „Nasadzenia zieleni w miejscowości Brok” otrzymano środki na zakup 5 sztuk drzew ozdobnych, które zostaną posadzone wokół budynku przy ul. Pułtuskiej w Broku. Dofinansowanie stanowi 70 % kosztów kwalifikowanych zadania.
W ramach „Mazowieckiego Instrumentu Aktywizacji Sołectw MAZOWSZE 2024” –otrzymano dofinansowanie na „Modernizację świetlicy wiejskiej w sołectwie Bojany”. Zadanie polegało będzie na wykonaniu robót budowlanych celem urządzenia łazienki w budynku świetlicy wraz z zakupem niezbędnego wyposażenia. Kolejne środki z programu przeznaczone będą na wykonanie oświetlenia ulicznego na cz. ul. Sienkiewicza w Broku. W ramach zadania opracowana zostanie dokumentacja projektowo - kosztorysowa, zakupione słupy oświetleniowe wraz z lampami w ilości 4 sztuk. Wartość przyznanej dotacji z programu wynosi 30.000,00 zł, co stanowi 50 % kosztów.
Ostatnia z podpisanych przez Gminę umów dotyczy udzielenia pomocy finansowej w ramach Mazowieckiego Instrumentu Wsparcia Infrastruktury Sportowej „Mazowsze dla sportu”. Środki w wysokości 136.038,00 zł otrzymane z budżetu Województwa Mazowieckiego przeznaczone będą na wykonanie trzytorowej bieżni lekkoatletycznej z poliuretanu i skoczni w dal przy Zespole Publicznych Placówek Oświatowych w Broku.
Wszystkie zadania zrealizowane zostaną w roku 2024. Łączna kwota otrzymanych dotacji na poszczególne zadania z budżetu Województwa Mazowieckiego wynosi 296.538,00 zł.
]]>PGE Rejon energetyczny Wyszków informuje o planowanej przerwie w dostawie energii elektrycznej w dniu 2024-03-19, w godz. 8:00-11:00 w Broku - ul. Dobra.
]]>Międzynarodowy Dzień Kobiet to święto każdej kobiety, które nie ogranicza się jedynie do obrębu granic danego państwa, a obecnie obchodzone jest w około 30 krajach na świecie. To globalne wydarzenie, w którym świętuje się każdy rodzaj osiągnięć dokonanych przez kobiety, także doskonała okazja do miłego spędzenia czasu.
W minioną niedzielę, 10 marca, w Broku wiele kobiet odpowiedziało pozytywnie na zaproszenie Burmistrza Pana Marka Młyńskiego i wzięło udział w uroczystych obchodach święta wszystkich pań.
Przy wejściu do Sali widowiskowej uczniowie z Zespołu Placówek Oświatowych w Broku wręczali kobietom żółte tulipany.
Na wstępie Burmistrz Miasta i Gminy Brok Pan Marek Młyński serdecznie powitał wszystkie panie, nawiązał do tradycji świętowania Dnia Kobiet oraz złożył życzenia kobietom obecnym na sali, po czym zaprosił wszystkich na koncert.
Następnie na scenie wystąpił zespół „Wędrowne Gitary”. Z głośników popłynęły dźwięki ponadczasowych przebojów, a także własne kompozycje zespołu utrzymane w stylistyce i brzmieniu dawnych Czerwonych Gitar. Wielki talent muzyczny, charyzma i unikatowy wizerunek sceniczny grupy zaraziły pozytywną energią licznie zgromadzoną publiczność, która przyłączyła się do wspólnego śpiewania. Zespół sprawił słuchaczom niesamowite artystyczne widowisko, czym zasłużył sobie na gromkie brawa.
Po muzycznych doznaniach przyszedł czas na słodki poczęstunek i rozmowy. Niedzielne popołudnie minęło w miłej atmosferze.
]]>
W dniu 8 marca w Zespole Publicznych Placówek Oświatowych w Broku odbył się uroczysty apel z okazji Dnia Kobiet.
Uczniowie zaprezentowali program artystyczny, ujawniając swoje zdolności aktorskie, wokalne i muzyczne.
Szczęścia, uśmiechu, dużo radości, spełnienia wszystkich najskrytszych marzeń, samych przyjemnych w Twym życiu zdarzeń… tego i wiele innych ciepłych słów życzyli nasi mężczyźni wszystkim Paniom i Koleżankom.
Apel został przygotowały przez Panów: Arkadiusza Borowego, Marcina Kądzielę i Zbigniewa Wójcickiego.
Więcej zdjęć na Facebooku.
]]>Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego zaprasza właścicieli gospodarstw rolnych do udziału w XXI Ogólnokrajowym Konkursie Bezpieczne Gospodarstwo Rolne.
Celem Konkursu jest promocja zasad ochrony zdrowia i życia w gospodarstwie rolnym. Udział w nim mogą wziąć zarówno duże, jak i małe gospodarstwa rolne, których przynajmniej jeden z właścicieli jest objęty ubezpieczeniem społecznym rolników. W dwudziestu dotychczasowych edycjach w Konkursie udział wzięło już ponad 24 tysiące gospodarstw indywidualnych.
Współorganizatorami tegorocznego Konkursu są: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Państwowa Inspekcja Pracy, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz Krajowy Ośrodek Wsparcia. XXI Ogólnokrajowy Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne uzyskał Patronat Honorowy Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudy. Partnerem Strategicznym jest AGRO Ubezpieczenia – Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych.
Właściciele gospodarstw rolnych uczestniczący w Konkursie mają okazję do zaprezentowania swojego miejsca pracy i osiągnięć zawodowych, zdobycia cennych nagród, a przede wszystkim poddania swojego gospodarstwa profesjonalnemu audytowi bezpieczeństwa pracy, który wykonują komisje konkursowe. Podczas eliminacji sprawdzą one, czy w ocenianym gospodarstwie stosowane są w praktyce zasady ochrony zdrowia i życia, a także czy wyeliminowane zostały w nim zagrożenia wypadkowe. W skład komisji konkursowych wchodzą specjaliści z zakresu bhp w rolnictwie reprezentujący Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, Państwową Inspekcję Pracy, Ośrodki Doradztwa Rolniczego, Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Ochotniczą Straż Pożarną i inne instytucje działające w środowisku wiejskim.
Szczegóły Konkursu w jego Regulaminie.
Ważne terminy:
25.04.2024 r. – upływa termin zgłaszania udziału w Konkursie
05.07.2024 r. – zakończenie etapu wojewódzkiego
08-26 lipca 2024 r. – wizytacja gospodarstw finałowych (termin może ulec zmianie).
]]>