Po raz drugi w gminie Brok odbył się konkurs ortograficzny o tytuł „Mistrza Ortografii 2019”. Honorowy patronat nad wydarzeniem objął Burmistrz Gminy Brok p. Marek Młyński.
Organizatorem dyktanda była Biblioteka Publiczna w Broku. W dyktandzie udział wzięło 20 ochotników, którzy zmagali się z zawiłościami języka polskiego w dwóch kategoriach wiekowych - uczniowie z klas IV-VIII szkoły podstawowej i gimnazjaliści oraz dorośli mieszkańcy z terenu miasta i gminy Brok.
Tekst dyktanda na tegoroczną edycję konkursu ortograficznego przygotowała p. Lidia Rosińska – nauczyciel języka polskiego z Zespołu Publicznych Placówek Oświatowych w Broku. Dyktando trwało 30 minut. Nad jego prawidłowym przebiegiem czuwała komisja powołana przez Organizatora w składzie: p. Marek Młyński - Burmistrz Gminy Brok, p. Ewa Młynarczuk - Dyrektor Biblioteki Publicznej w Broku, p. Joanna Ciskowska - Dyrektor ZPPO w Broku oraz p. Lidia Rosińska – nauczyciel języka polskiego, lektor dyktanda.
Konkurs został zorganizowany 8 maja w dniu Święta Bibliotekarza i Bibliotek. Z tej okazji Burmistrza Gminy Brok p. Marek Młyński złożył serdeczne życzenia pracownikom biblioteki oraz podziękował za pracę, krzewienie kultury i promocję czytelnictwa wśród mieszkańców. Życzenia pracownikom biblioteki złożyła także p. Joanna Ciskowska - Dyrektor Zespołu Publicznych Placówek Oświatowych w Broku.
Tuż przed południem do Biblioteki Publicznej w Broku przybyły z życzeniami grupy przedszkolne z Przedszkola Miejskiego w Broku.
Wśród regałów z księgozbiorem zorganizowano dla dzieci lekcję biblioteczną. Przedszkolaki z wielką ochotą z półek działu dziecięcego co i rusz brały inną książkę, przeglądając je z wielkim zainteresowaniem zachwycały się ich kolorową szatą graficzną.
Na zakończenie spotkania p. Ewa Młynarczuk - dyrektor Biblioteki dla wszystkich osób biorących udział w gminnym dyktandzie oraz gości z przedszkola przygotowała wspaniałą niespodziankę - tort opatrzony napisem Dzień Bibliotekarza 2019! Słodki poczęstunek, ku radości gospodarzy szczególnie ucieszył najmłodszych uczestników spotkania.