Załącznik Nr 1 do zarządzenia
Nr 15/2024 Burmistrza Gminy Brok
z dnia 15 marca 2024 r.
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze inspektor- ekodoradca w Urzedzie Gminy Brok
Burmistrz Gminy Brok ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko urzędnicze inspektor- ekodoradca w Urzędzie Gminy Brok.
1. Stanowisko pracy: inspektor - ekodoradca
Urząd Gminy Brok, Pl. Kościelny 6, 07-306 Brok.
2. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem:
Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie, (o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nie posiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z art. 11 ust.2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
2) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
3) kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na proponowanym stanowisku,
4) kandydat nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
5) wykształcenie wyższe na preferowanym kierunku : ochrona środowiska, inzynieria środowiska, energetyka, OZE, budownictwo, chemia, fizyka, administracja.
6) staż pracy: co najmniej 3-letni staż pracy w przypadku posiadania wykształcenia wyższego.
7) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na niniejszym stanowisku,
8) nieposzlakowana opinia,
9) bardzo dobra znajomość obsługi komputera i programów biurowych.
10) prawo jazdy kat. B
11) Znajomość następujących przepisów: Program Ochrony Powietrza dla województwa mazowieckiego, Plan działań krótkoterminowych dla strefy mazowieckiej, uchwały antysmogowej, ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o oocenach oddziaływania na środowisko, ustawy o odnawialnych źródłach energii, ustawy prawo budowlane, ustawy prawo energetyczne, ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków, ustawy o odpadach, ustawy o ochronie przyrody, ustawy o samorządzie gminnym.
Wymagania dodatkowe:
1) bardzo dobra znajomość:
a) ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
b) ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy.
c) Instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
d) oraz innych regulacji prawnych w zakresie struktury i funkcjonowania administracji samorządowej.
2) Znajomość i umiejętność właściwej interpretacji oraz stosowania przepisów prawnych dotyczących wykonywania zadań na oferowanym stanowisku.
3) Umiejętność radzenia sobie ze stresem i sytuacjami konfliktowym.
4) Umiejętność współpracy z ludźmi.
5) Wysoka kultura osobista.
6) Obowiązkowość, rzetelność, systematyczność i dokładność.
7) Doświadczenie w pracy w zakresie ochrony środowiska.
8) Znajomość sytuacji środowiskowej i energetycznej oraz stanu jakości powietrza w Polsce.
9) Znajomośc trendów na rynku energetycznym i budowlanym, w tym źródeł ciepła oraz materiałów budowlanych.
10) Doświadczenie w pracy z trudnym klientem.
11) Doświadczenie w pracy w urzedzie oraz znajomość organizacji samorządu terytorialnego.
12) Umiejętność prowadzenia spotkań i wystąpień publicznych.
13) Myślenie analityczne i kreatywność.
3. Zakres zadań wykonywanych na zajmowanym stanowisku:
1. Wykonywanie zadań wskazanych dla ekodoradcy w projekcie realizowanym przez Gminę na podstawie umowy partnerskiej nr B/UMWM-UF/UM/PZ/2/2024 w sprawie współpracy przy realizacji projektu pod nazwą „Mazowsze bez smogu”, w tym w szczególności:
1) obsługa systemów wytworzonych przez Województwo Mazowieckie w ramach ww. projektu;
2) monitorowanie stanu realizacji założeń Programu ochrony powietrza i Planu działań krótkoterminowych;
3) prowadzenie sprawozdawczości z realizacji Programu ochrony powietrza i Planu działań krótkoterminowych (za pośrednictwem internetowej platformy sprawozdawczej Województwa Mazowieckiego lub innego dedykowanego serwisu);
4) monitorowanie stanu inwentaryzacji źródeł ciepła oraz bieżąca aktualizacja bazy danych;
5) wykonanie i późniejsza aktualizacja analizy/diagnozy ubóstwa energetycznego mieszkańców gminy, w tym na podstawie istniejących danych i rejestrów;
6) utworzenie bazy danych dot. ubóstwa energetycznego w gminie;
7) opracowanie i późniejszy nadzór nad wdrażaniem strategii służącej poprawie jakości powietrza oraz monitorowanie realizacji uchwał i strategii lokalnych w zakresie ochrony powietrza oraz w razie potrzeby ich ponowna aktualizacja i integracja;
8) wsparcie w pozyskiwaniu zewnętrznego wsparcia finansowego dla gminy na realizację zidentyfikowanych potrzeb w zakresie inwestycji i działań ograniczających emisję zanieczyszczeń, podnoszących efektywność energetyczną i budujących świadomość społeczną w tym zakresie (wyszukanie instrumentów wsparcia, pomoc merytoryczna w wypełnieniu wniosku o dofinansowanie, wsparcie merytoryczne realizacji projektu);
9) wykonanie i aktualizacja analiz, badań dotyczących potrzeb edukacyjnych mieszkańców gminy, w tym zidentyfikowanie grup wymagających szczególnego wsparcia oraz opracowanie i wdrożenie scenariusza planowanych do przeprowadzenia działań edukacyjnych;
10) opracowanie i dystrybucja materiałów informacyjno-edukacyjnych dot. ochrony powietrza;
11) organizacja wydarzeń, szkoleń, spotkań, pokazów w zakresie ochrony powietrza skierowanych w szczególności do grup wymagających szczególnego wsparcia oraz do ogółu społeczeństwa;
12) organizacja spotkań z grupami opiniotwórczymi tj. przedsiębiorcami, lekarzami, księżmi, nauczycielami, OSP, Lokalnymi Grupami Działania, organizacjami pozarządowymi, instytucjami publicznymi działającymi w obszarze ochrony powietrza/środowiska;
13) przeprowadzanie akcji informacyjnych o wymaganiach uchwały antysmogowej dla Mazowsza oraz dostępnych formach dofinansowania do wymiany kotłów;
14) udział w kontrolach palenisk oraz czynna współpraca w tym zakresie z uprawnionymi urzędnikami gminy i policją;
15) zlecanie badania próbek popiołu do akredytowanego laboratorium w celu wykrycia spalania najgorszej jakości paliw i odpadów;
16) doradztwo mieszkańcom w zakresie wymiany źródła ogrzewania i termomodernizacji oraz pomoc w pozyskaniu dofinansowania;
17) wsparcie działań zmierzających ku zwiększeniu oszczędności zużycia energii w gospodarstwach domowych dotkniętych ubóstwem energetycznym, w szczególności poprzez:
a) wizyty w domach i mieszkaniach osób ubogich energetycznie, w tym m.in. u osób, które są pod opieką OPS;
b) analizę zużycia energii w mieszkaniu oraz możliwości jej zmniejszenia;
c) analizę potrzeb w zakresie działań inwestycyjnych (wymiana okien, termomodernizacja, energooszczędne AGD) i poszukiwanie źródeł wsparcia dla sfinansowania tych działań;
d) propagowanie zmiany nawyków;
e) zapewnienie dostępu do informacji nt. możliwości poradzenia sobie z problemem.
2. Stała współpraca z pozostałymi pracownikami Urzędu Gminy, instytucjami zewnętrznymi i organami kontroli w zakresie działań wskazanych w pkt. 1.
4. 4. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
1) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
2) CV,
3) list motywacyjny,
4) kopia dokumentów potwierdzających wykształcenie,
5) kopie świadectw pracy, ewentualnie dokumentów potwierdzających aktualne zatrudnienie,
6) oświadczenia kandydata - własnoręcznie podpisane:
a) o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
b) o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia na stanowisku inspektor-ekodoradca
c) o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
d) stwierdzające, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
e) o nieposzlakowanej opinii,
7) zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik do ogłoszenia.
Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych jest zobowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
5. Informacja o warunkach pracy i wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce:
1) wymiar czasu pracy: pełny etat,
2) miejsce pracy: Urząd Gminy Brok, pl. Kościelny 6, 07-306 Brok,
3) praca administracyjno-biurowa przy komputerze powyżej 6 godzin dziennie,
4) wynagrodzenie zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych oraz Regulaminem wynagradzania pracowników zatrudnionych w Urzędzie Gminy Brok,
5) w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Brok w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był wyższy niż 6%.
6. Miejsce i termin złożenia dokumentów.
1) Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w sekretariacie Urzędu lub pocztą na adres: Urząd Gminy Brok Pl. Kościelny 6, 07-306 Brok, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 25 marca 2024 r. w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem oraz adresem do korespondencji i numerem telefonu kandydata, z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze inspektor- ekodoradca w Urzędzie Gminy Brok”.
2) Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po upływie wyżej wymienionego terminu nie będą rozpatrywane i zostaną odesłane w nienaruszonej kopercie na adres zwrotny.
3) Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną telefonicznie powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
4) O rozstrzygnięciach postępowania konkursowego aplikantów powiadamia się telefonicznie lub drogą pocztową.
5) Dokumenty osób, które nie spełniły wymagań formalnych określonych w ogłoszeniu zostaną odesłane listem poleconym lub mogą być odebrane osobiście.
6) Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób, po okresie 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru, zostaną odesłane listem poleconym lub mogą być odebrane osobiście.
7) Informacja o wynikach konkursu będzie umieszczona na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.
Bliższe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (29) 74-57-554
Burmistrz Gminy
/Marek Młyński/