Deklaracja dostępności
Dostępność cyfrowa:
Urząd Gminy Brok zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej www.brok.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.brok.pl .
Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 19.06.2018 r.
Data ostatniej dużej aktualizacji: 04.11.2020 r.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r.
o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń:
- Zamieszczone filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących i słabosłyszących,
- Część linków w serwisie otwiera się w nowym oknie nie informując o tym użytkownika, a cel linku nie jest odpowiednio określony,
- Niektóre z udostępnianych dokumentów mogą być niedostępne,
- Część grafik i zdjęć nie zawiera tekstów alternatywnych.
Wyłączenia:
- filmy opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
- poprawienie dostępności strony niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego,
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
Zgodność ze standardami
Serwis jest zgodny ze standardami W3C:
- HTML5
- WCAG 2.0 (Podwójne A)
Kompatybilność
Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA.
Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy klawiatury jak i myszki.
Skróty klawiaturowe
Serwis nie jest wyposażony w skróty klawiaturowe, które mogłyby wchodzić
w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem
lub aplikacjami użytkowników.
Wygląd
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące. Zmiana wielkości czcionki, zmiana kontrastu.
Całość serwisu oparta jest na stylach CSS.
Wersja mobilna serwisu
Strona podmiotowa jest responsywna (Responsive Web Design) można ją przeglądać na ekranach urządzeń mobilnych, takich jak telefony komórkowe i tablety. Automatycznie dostosowuje moduły strony do rozdzielczości ekranu urządzenia mobilnego.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest koordynator ds. dostępności Anna Dawidczyk.
Z Koordynatorem kontaktować się można za pośrednictwem poczty elektronicznej: sekretarz@brok.pl oraz dzwoniąc na numer telefonu (29) 7457005. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu.
Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia
z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/
Dostępność architektoniczna:
Urząd Gminy Brok pl. Kościelny 6, 07-306 Brok
- Dostosowanie wejść do budynków:
- nieprzystosowane wejście główne dla osób niepełnosprawnych (schody),
- osoby niepełnosprawne poruszające się na wózkach inwalidzkich mają możliwość wejścia drzwiami, które znajdują się z tyłu budynku.
- Dostosowanie korytarzy:
Przystosowane do poruszania się osób niepełnosprawnych. - Dostosowanie schodów:
Nieprzystosowane do poruszania się osób niepełnosprawnych. - Dostosowanie wind:
Brak wind w budynku. - Dostępność pochylni:
Brak pochylni zapewniającej wejście do budynku. - Dostępność platform:
Brak dostępności platform. - Dostępność informacji głosowych:
Brak dostępności informacji głosowych. - Dostępność pętli indukcyjnych:
Brak dostępności pętli indukcyjnych. - Na parterze budynku znajduje się tablica informacyjna z rozkładem pomieszczeń.
- Dostosowanie parkingów:
Dostępny jest parking z wydzielonymi miejscami dla osób niepełnosprawnych. - Prawo wstępu z psem asystującym:
Po całym budynku można poruszać się z psem asystującym i psem przewodnikiem. - Dostępność tłumacza języka migowego:
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 19 sierpnia 2011r. o języku migowym
i innych środkach komunikowania się (Dz.U. nr 209, poz.1243), Urząd zapewnia wszystkim zainteresowanym przy załatwieniu spraw urzędowych bezpłatną pomoc tłumacza języka migowego. Osoba uprawniona do skorzystania z pomocy tłumacza winna zgłosić w sekretariacie Urzędu chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Urzędzie. - W sekretariacie Urzędu pok. Nr 1 po lewej stronie od wejścia głównego udzielana jest pomoc osobom z niepełnosprawnością. W przypadku gdy osoba niepełnosprawna chce skorzystać z usługi Urzędu, pracownik po określeniu potrzeby, realizuje ją, bądź zawiadamia odpowiednią merytorycznie komórkę organizacyjną Urzędu. Pracownik merytorycznie realizujący obsługę na parterze budynku.
Po załatwieniu sprawy, pracownik Urzędu służy pomocą osobie niepełnosprawnej
w opuszczeniu Urzędu. Powyższe zasady mają zastosowanie do obsługi osób niepełnosprawnych, osób z ograniczeniem zdolności ruchowej, a w uzasadnionych przypadkach również innych osób, które zgłaszają taką potrzebę.
Utrudnienia
- Brak systemu przywoławczego w toaletach;
- Brak oznaczeń w alfabecie brajla;
- Część opublikowanych plików nie jest dostępnych cyfrowo (skany dokumentów odręcznych).
- Pliki video opublikowane przed 30 września 2020 r. nie mają napisów dla osób niesłyszących.
Autor: Gmina Brok